Dazzle Events Case Konami Header

Konami - SPIEL

COMMUNICATION EVENT - EXPO

SPIEL’16 in Essen: Konami Digital Entertainment legt kaarten op tafel met hulp van Dazzle Events.

De ‘Internationale Spieltage SPIEL’ in het Duitse Essen is de jaarlijkse hoogmis voor de verkopers en liefhebbers van spellen in Europa. Voor Konami een mooie gelegenheid om hun spel Yu-Gi-Oh! in de spotlights te plaatsen. Dazzle Events nam zowel het logistieke als het organisatorische luik van de operatie voor zijn rekening.

Reeds sinds 2011 organiseert Dazzle Events alle Europese tornooien van het Yu-Gi-Oh! kaartspel en verzorgt het team een beursstand op de Spielwarenmesse in Nuremberg in opdracht van het Europese hoofdkantoor van Konami. Naar aanleiding van ‘SPIEL 16’ kwam deze keer het Duitse hoofdkantoor aankloppen. De aanwezige marktkennis en de geboden flexibiliteit gaven daarbij de doorslag.

___________________________________________________________________________

Michael Krause (Head of TCG Business Central Europe,KonamiDigital Entertainment):

“Dazzle Events realiseerde alle vooropgestelde targets. Nu kunnen we de vruchten plukken van onze deelname aan SPIEL’16”.

____________________________________________________________________________

Creatieve meerwaarde

Konami stelde duidelijke doelstellingen voorop, zoals het aanbieden van demo’s en initiaties aan 600 unieke bezoekers. Van deze contacten verzamelden en rapporteerden de medewerkers alle relevante data. Wouter Maenhaut (Dazzle Events): “Dazzle Events stond in voor de productie van de materialen, de volledige organisatie en het werven van het personeel. ‘Efficiëntie’ en ‘budgetvriendelijkheid’ waren de ordewoorden. Zo behielden we het standontwerp van de vorige editie. We bewezen onze creatieve meerwaarde vooral in de manier waarop we de stand tot leven brachten. Dagelijks organiseerden we 150 demo’s van het spel en nodigden we 150 bezoekers uit om deel te nemen aan de tornooien.” Voor het meer business-gerichte gebeuren voorzag het team een comfortabele meetingruimte voor B2B-klanten en Konami sales- & regioverantwoordelijken.

Alle targets gerealiseerd

Michael Krause (Head of TCG Business Central Europe,Konami) beschouwt de deelname aan ‘SPIEL 16’ als een succes, mede dankzij de inbreng van Dazzle Events: “Uit de samenwerking met ons Europese hoofdkwartier bleek al dat Dazzle Events over veel expertise en knowhow beschikt, zeker wat de logistieke aspecten van een beursdeelname betreft. Het personeel op de stand kende onze producten door en door. Alle targets werden gerealiseerd. Nu kunnen we de commerciële vruchten plukken van de beurs.”

‘The Challenge’

Konami’s spel Yu-Gi-Oh! in de spotlight plaatsen tijdens de Internationale Spieltage in Spiel.

Feiten

Ontdek onze gerelateerde cases

Wij gebruiken cookies om de website goed te laten functioneren. Als je verder surft, dan ga je akkoord met deze cookies.
Lees meer