Sweet Mustard viert 5-jarig bestaan met jubileumweekend

Softwarebedrijf Sweet Mustard, een dochterbedrijf van Cronos Aan de Leie, wilde voor haar 5-jarig jubileum het personeel eens extra verwennen. In plaats van de jaarlijkse teambuilding koos het bedrijf voor een jubileum tweedaagse in Hoeve Hazegras in Knokke.

“Samenwerken met Dazzle Events betekende voor ons een totale ontlasting. Ze tonen een hoge betrokkenheid en hebben een heel snelle respons bij vragen of problemen. Bovendien zijn ze bereid om over alles mee na te denken.”

– Mike Seghers, coördinator bij Cronos aan de Leie en Sweet Mustard

Avondfeest voor personeel en stakeholders

Daarna trokken we verder naar hoeve Hazegras. Voor de gelegenheid hadden we het hele domein afgehuurd: zo konden we ongestoord feesten, en bovendien konden alle personeelsleden er blijven slapen. Altijd mooi meegenomen als er gefeest wordt tot in de late uurtjes.

Het jubileumfeest kreeg hier echt vorm: na een receptie volgde een diner met een heus avondfeest. Naast personeel waren ook enkele stakeholders van Sweet Mustard uitgenodigd op dit event.

“Samenwerken met Dazzle Events betekende voor ons een totale ontlasting. Ze tonen een hoge betrokkenheid en hebben een heel snelle respons bij vragen of problemen. Bovendien zijn ze bereid om over alles mee na te denken.”

– Mike Seghers, coördinator bij Cronos aan de Leie en Sweet Mustard

Feest- en teambuildingsweekend

Het werd een weekend vol feest- en teambuildingactiviteiten, met als centraal thema ‘De Mol’. Hoe kon het ook anders, want het populaire tv-programma leeft traditioneel heel erg binnen de personeelsgroep. Elk jaar worden er polls georganiseerd rond de zoektocht naar de saboteur.

Samen met de uitnodiging voor het feestweekend kregen alle personeelsleden een uitgebreide vragenlijst voorgeschoteld, waarin ze info over zichzelf moesten verschaffen. Die info hadden we nodig om de mollen te bepalen. Maar de reden van de vragenlijst bleef voor hen geheim tot het weekend zelf – iedereen bleef in het ongewisse over de details van het jubileumweekend.

Meteen in thema

Tot donderdagavond 9 juni, zo tegen het einde van de kantooruren: pling, een nieuwe mail in hun inbox. Of ze zich allemaal naar hun auto wilden begeven. De begeleidende Waze link zou hen naar hun eerste bestemming leiden.

Op die eerste bestemming startte het weekend met een battle kart, een racewedstrijd in augmented reality. De mollen waren nog niet aangeduid, maar toch wilden we ook deze activiteit al integreren in het totaal van het weekend. De winnaars van de wedstrijd werden daarom beloond met een extra pasvraag, die wel eens goed van pas zou kunnen komen in de eliminatieronde.

De zoektocht naar de mol

Wie na het feesten moe maar tevreden in bed kroop, voelde de spanning voor de volgende dag snel opbouwen: op het hoofdkussen van onze molloten lag een mollenboekje met Sweet Mustard logo. De volgende ochtend kon de zoektocht naar de mol écht beginnen.

En inderdaad, vrijdagvoormiddag volgde dan een teambuilding in De Mol-spelvorm, vol denk- en doe-opdrachten, samengesteld door één van onze partners. Ook tijdens de fietstocht in de namiddag konden de deelnemers nog extra input verzamelen voor hun mollenzoektocht. Het bleek ook het ideale moment voor enkele mollen om hun groep op het verkeerde been te zetten. De sfeer zat er goed in, iedereen ging erg op in de speurtocht. Bij de ontknoping was de ontlading dan ook groot.

Een geslaagde tweedaagse werd afgesloten met een lokaal geproduceerd ijsje, er kon nog wat nagepraat worden vooraleer iedereen huiswaarts trok.

Wordt vervolgd

En weet je wat voor ons altijd deugd doet? De bevestiging dat onze samenwerking met een bedrijf goed verlopen is: enige tijd later kregen we namelijk een aanvraag van moederbedrijf Cronos aan de Leie. Of we hun zomerbarbecue wilden organiseren. Natuurlijk wilden we dat, wordt vervolgd!

Ontdek andere interessante cases

Wij gebruiken cookies om de website goed te laten functioneren. Als je verder surft, dan ga je akkoord met deze cookies.
Lees meer