Congres als apotheose van jaartraject

Dag van het gevoel

Hoogsensitiviteit, het is een thema dat leeft. Eind 2018 ving de campagne ‘Hoogsensitiviteit (h)erkend’ aan, gevolgd door een jaar lang lezingen, een persmoment op de boekenbeurs van 2018 en met als apotheose een eendagscongres, genaamd Dag van het Gevoel, in oktober 2019. Dazzle Events bood voor het derde jaar op rij als consultant ondersteuning voor de campagne en nam dit jaar voor het eerst ook een coördinerende rol op.

Nauwe samenwerking met interne werkgroep

Een jaar vol lezingen en communicatie gingen vooraf aan het langverwachte eendagscongres: Dag van het Gevoel. Dazzle Events nam het projectmanagement van de campagne voor zijn rekening, zette de krijtlijnen uit van het communicatieplan en volgde de uitvoering ervan maandelijks op. Het werd een nauwe samenwerking met de interne werkgroep van vzw HSP Vlaanderen en Te Gek?!. “Het was fantastisch om opnieuw een beroep te kunnen doen op de assertiviteit en organisatieskills van Dazzle Events. Tijdens het evenement werden kleine en grote problemen achter de schermen opgelost zonder dat de bezoekers er iets van merkten. De vele complimenten van bezoekers, standhouders, sprekers en vrijwilligers over de organisatie van het event spreken voor zich!” blikt Ilse Van den Daele, voorzitster van HSP Vlaanderen vzw, tevreden terug.

‘The Challenge’

  • met beperkte tijdsinvestering grote impact gecreëerd, door kennis & know-how van project management in te zetten, om zo de medewerkers van de vzw zo efficient mogelijk in te zetten voor deze campagne.
  • creatieve meerwaarde in aanpak van het dagprogramma (show, indeling ruimte, dagprogramma,…)
  • coördinatie van de opbouw, event & afbouw, om vlotte en professioneel event op te leveren, met beperkte middelen gerealiseerd.

Feiten

400 gasten
Arteveldehogeschool - Gent
Campagnelied
Lokale cateraar

Grote impact met beperkte inbreng

De Dag van het Gevoel bestond uit panelgesprekken, een keynote, een videoconferentie met de Amerikaanse professor Elaine Aron, een netwerkmoment en een professionele sessie over hoogsensitiviteit. Als kers op de taart brachten Tom Helsen en Buurman het themalied ‘Niets is wat het lijkt’ live. Maar liefst vierhonderd gasten woonden het evenement bij in Gent.

Het initiatief gaat uit van een vzw, waardoor er vooral een beroep werd gedaan op heel veel vrijwilligers en de medewerkers van de organisatie. Dit bracht, net zoals de krappe deadline, de nodige uitdagingen met zich mee voor Dazzle Events om alles te documenteren en iedereen goed te briefen. “Dankzij onze knowhow en ervaring met projectmanagement zijn we erin geslaagd iedere medewerker of vrijwilliger zo efficiënt mogelijk in te zetten voor deze campagne en een grote impact te creëren.” Zo getuigt ook moderator Sjoukje Smedts: “Een panelgesprek modereren is altijd een beetje spannend. Zal je de juiste vragen stellen? Hoe zal het publiek reageren? Doordat ik volledig kon vertrouwen op de technische en praktische ondersteuning van Dazzle Events moest ik me enkel en alleen focussen op mijn taak: het gesprek in goede banen leiden. Missie geslaagd!”.

Ook moderator Jerko Bozikovic denkt tevreden terug aan het evenement. “Chapeau aan HSP Vlaanderen, Dazzle Events en de vele vrijwilligers. Ik werd telkens goed op voorhand gebrieft, kreeg alle ondersteuning die nodig was en genoot met volle teugen van een goed geoliede organisatie. Bravo!” vertelt hij.

Schakel een professional in voor de organisatie van jouw event

Wil je intern een evenement organiseren, maar voel je de nood aan een externe partner die samen met jou alles in goede banen leidt? Ook daarvoor kan je een beroep doen op Dazzle Events. Wij nemen zoveel of zo weinig taken van je over als jij wil. Je kunt ons dus ook inhuren om een campagne of traject te coördineren, de kwaliteit en creativiteit te bewaken of om op intervalbasis het project op te volgen.

Meer weten? Kom gerust langs om kennis te maken. Maak een afspraak via info@dazzle-events.be of bel ons nu op 09 395 09 10

Ontdek onze gerelateerde cases