ABCommunication - Release Until Dawn

CELEBRATION EVENT - PRODUCT LAUNCH

Dazzle Events in Halloweenstemming voor Until Dawn. De recensies van PlayStation’s game Until Dawn zijn lovend. Omdat het een briljant spel is. En ook een beetje omdat Dazzle Events de press release organiseerde. Samen met AD Communications joegen we journalisten de daver op het lijf. En dat vonden ze nog leuk ook!

Een huisje in het bos

Het idee voor de persvoorstelling was eenvoudig: we laten fictie en realiteit samenvloeien. We ontvingen daartoe een vijftigtal journalisten uit België en Nederland in een buitenhuis in de bossen. Until Dawn begint namelijk met acht vakantiegangers in een luxueus resort in de vrije natuur. Idyllisch, tot de achteloze reizigers in de handen vallen van psychopaten met een kettingzaag.

Vlindervleugels

We maken er geen gewoonte van, maar voor een keertje moesten we onze gasten dus wel terroriseren. Dat begon al bij het ontvangst. Een mysterieuze heer des huizes heette de persmensen welkom. Ze daalden een keldertrap af waarna ze van een lekker lugubere lunch genoten.

Daarop volgde een plenair gedeelte met uitleg over de ‘game play’ van Until Dawn. De aanwezigen kregen toelichting bij het ‘butterfly effect’ in dit spel: een vlinder die zijn vleugels uitslaat in de tropen kan een storm veroorzaken bij ons. Zelfs de kleinste keuzes die een speler maakt, beïnvloeden het spelverloop.

Vechten, vluchten en verstoppen

De journalisten kregen net als in de game te maken met gemaskerde koppensnellers. Ze konden kiezen om te vluchten, zich te verstoppen of in de aanval te gaan. De vluchters trokken langs de bloederige keuken de tuin in. Een lage mist boven het zwembad verborg een drijvend lijk.

Wie wou schuilen, werd opgesloten in een donkere kamer. Met een zaklampje moesten de deelnemers, in een kast met menselijke resten, op zoek naar de sleutel om zich te bevrijden. De vechters kwamen in een martelkelder terecht. Het karkas van een stier in een rokerige koelruimte creëerde een slachthuiseffect.

Bloeddorstige recensenten

Het bloed en de skeletten waren namaak, de horrorsfeer was echt. Aan het eind van elke route kregen de deelnemers de kans om op de PlayStation helemaal op te gaan in Until Dawn. Dankzij een livestream was de game release wereldwijd te volgen. Zo stond Dazzle Events het communicatiebedrijf AD Communications bij met een mix van creativiteit en organisatie. Het leverde PlayStation alvast een legertje enthousiaste recensenten op!

 

Snippet: Dankzij de samenwerking van AD Communications en Dazzle Events was de press releasevan PlayStation’s Until Dawn bijna zo bloedstollend als het spel zelf.

‘The Challenge’

Journalisten de daver op het lijf te jagen tijdens de press release van PlayStations’ game Until Dawn door fictie en realiteit te laten samenkomen. De press release wordt op deze manier even bloedstollend als het spel zelf.

Feiten

50 journalisten
647 m²
Achtergrondmuziek - horror
Light snacks met luxe broodjes