Local Heroes Brugge

In augustus organiseerde Stad Brugge voor de 2e keer op rij ‘Heerlijk Brugge’, met onder andere de streekproductenmarkt ‘Local Heroes’. Voor dit laatste onderdeel deed Dienst Economie van Stad Brugge beroep op Dazzle Events. Local Heroes wil de streekproducten van Brugge en omstreken in de kijker zetten. Deze lokale markt focust zich dan ook vooral op de inwoners van de stad Brugge.

“De reden om Dazzle Events onder de arm te nemen was het feit dat, in vergelijking met de voorgaande editie, het dit jaar te groot werd om volledig zelf uit te werken en te organiseren”, getuigt Nele Bruynooghe van Dienst Economie Stad Brugge, “we hadden een partner nodig op vlak van conceptuitwerking en logistiek.”

Op de eerste dag van het evenement ontving Bostoen 460 VIP’s op fr hoofdzetel in Drongen. Ecologie is één van de sleutelwaarden van het bouwbedrijf, en de genodigden werden daar bij het oprijden van de parking onmiddellijk aan herinnerd. Wie wou, kon er meteen de bandenspanning van zijn wagen laten nakijken. “Je kreeg ook een flyertje mee waarop uitgelegd stond hoeveel je op ecologisch en financieel vlak kunt besparen als je de spanning van je banden minimum vier keer per jaar laat nakijken”, aldus Thijs Bekaert van Dazzle Events.

De feestelijke avond in de gebouwen van Bostoen verliep in drie fases. In een eerste ruimte vond de receptie plaats, in een tweede het academische gedeelte inclusief een sofagesprek met enkele politici en een toekomstvoorstelling via holografische projectie en in een derde finaal het feestelijke diner. Een ‘sleutelbewaarder’ begeleidde de gasten de hele avond lang, van de ene ruimte naar de andere. Telkens een deur openging om een nieuwe ruimte binnen te treden, kreeg je het gevoel in een andere wereld terecht te komen. Het idee om telkens een nieuwe deur te openen, was de basis van het concept. De eerste 40 jaren zijn voorbij, het is tijd voor een volgende stap…

Aan de hand van gedetailleerde grondplannen zorgde Dazzle Events voor structuur en een efficiënte opbouw van het evenement. De communicatie met de standhouders bleef in handen van Stad Brugge, maar Dazzle Events adviseerde en ondersteunde waar nodig.

Daarnaast blijft het respecteren van het vooropgestelde budget een van de belangrijkste aspecten binnen de organisatie van evenementen. “Ook hier kon Stad Brugge op beide oren slapen” bevestigt Thijs Bekaert (managing partner van Dazzle Events), “wij hebben een realistisch voorstel gedaan bij de aanvang, en ondanks de verschillende wijzigingen gaandeweg, hielden we het budget nauwlettend in de gaten.”

Met een opkomst zoals dit jaar kan Stad Brugge niet anders dan met een grote glimlach terugblikken op een geslaagde tweede editie. “Dazzle Events zorgde dankzij hun ervaring, hun mankracht en hun enthousiasme voor een vlotte samenwerking en een probleemloos verloop van de dag”, concludeert Nele Bruynooghe.

‘The Challenge’

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Feiten

2540 gasten
324 m²
Live band
Buffet

Ontdek onze gerelateerde cases